About Me

My photo
cairo, Egypt
فتاه مصرية- بداخل كل منا نور يستطيع ان يحي معه و يجعله يقويه علي متاعب الحياه احب نوري الذي بداخلي فهل بداخلكم مثل هذا النووووورررر

Feb 9, 2012

قديش كان في ناس


قديش كان في ناس عالمفرق تنطر ناس و تشتي الدنيي و يحملو شمسية
و أنا بأيام الصحو ما حدا نطرني
قديش كان في ناس عالمفرق تنطر ناس و تشتي الدنيي و يحملو شمسية
و أنا بأيام الصحو ما حدا نطرني

صار لي شي مية سنة مشلوحه بهالدكان ضجرت مني الحيطان و مستحيه تقول
و أنا عيني عالحلى و الحلى عالطرقات غنيلو غنيات و هو بحالو مشغول
نطرت مواعيد الأرض و ما حدا نطرني

صار لي شي مية سنة عم ألف عناوين مش معروفة لمين و وديلن أخبار
بكرا لا بد السما ما تشتيلي عالباب شمسيات و أحباب يخدوني بشي نهار
و اللي ذكر كل الناس بالأخر ذكرني


قالت لي ازاي ابقي عامله الاغنيه دي نغمة لموبيلي
........ليه هو سنين طويله
مجرد ما يرن قلبي ينط
وبحب الاغنيه دي أوي كلمتها بتاعتي
وبعد ما بعدنا عن بعض معدتش بسمع النغمة خالص
وحشتني النغمة..أو بالاصح وحشني هو

قلت لها وبعدين فين القصه ؟

قالت ..قررت أخلي النغمة لموبيلي لكل الناس
عشان أسمعها ويمكن بتلمس ألاقيه أصلي مفتقداه بشدة
وبعدين يا بنتي ....أنتي اتجننتي كملي
تؤ متجننتش لسه شويه
مش لاقيه النغمة ..بسمعها مش هيه ..أكاد أقسم بالله مش هيه
لاقتتني ببص في الموبيل يكونش غيرتها ولا كان في منها نغمتين
واني اخترت النغمه غلط
طلع لأ لأ هيه هيه
طيب فيه ايه النغمة راحت ليه!!
وتضحك بجنون وتضحك ثانيه بجنون النغمة مش هيه

خفت عليها حاولت تهدئتها مالك يا بنتي اهدي

يظهر أن النغمة راحت لما هوه راح
كان جمالها أنها تدل علي مجيئه
مجيء الحبيب وبعد رحيله م يعد لها معني حتي لو دلت علي وجود كل الدنيا
فقد كان لها الدنيا وفقدتها

No comments: